Визиране с Молив - За и Против 2

 В първата част разгледах подробно за думата визирам, след това останалите думи като пропорция и симетрия, които са синоними. Визирането като израз или значение за мен специално не ми беше понятно. Сякаш навлизаш в нещо непознато и това може да ти обърка представите и нагласите за възприемане на рисуването като редовна практика и благоприятен навик.


Необходимо ли е човек да мери пропорциите на предметите с молив? Ако човек не иска да ги визира, това означава ли, че той или тя няма да искад да се научат да рисуват. А наблюдението на ъглите на предметите в рисуването не е ли толкова важно?


Наблюдението означава да проследиш формата на предмета с очи. Значи, човек може да изследва предмета като форма и светлосенки с помощта на очите. Наблюдението помага на начинаещия по рисуване да разбира по правилен начин как се изгражда форма на определен предмет.


Визирането сякаш прилича на изчисляване на сметки с чертеж, т.е. по широчина колко пъти се нанася върху листа и по височина колко пъти се нанася върху листа - колко пъти нанасяме правоъгълника върху листа. 


Визиране означава измерване на размерите на предмета - намиране на размерите от ляво по широчина като се има предвид долната точка и палеца на молива като се измерва колко пъти се нанася по дължина върху листа. И пак отляво по височина като се има предвид нейната връхна точка - връхчето на молива и палецът по височина надолу. след това колко пъти се нанася по височина върху листа, 


Следователно лявата част на предмета получава огледална част отдясно и това означава, че размерите отляво и отдясно са еднакви.


По принцип ако човек няма усет за форма, трудно ще се получи. С много добра воля и силно желание, постоянните упражнения по рисуване ще дадат добри резултати, за този, който е много търпелив и намира голямото удоволствие в рисуването. 


При мен нещата се получават по най-трудния начин: При мен липсва наблюдението на предметите, липсва ми готовността да се уча да рисувам. А защо е така? Защото някои смятат, че без визиране няма да мога да се науча да рисувам правилно.  


Едно дете, което се учи да рисува, то рисува линии, и по свой си начин пресъздава света, който вижда и вечер го сънува. Децата рисуват по свой начин, държат молива по свой си начин, при тях няма академично рисуване.  Децата рисуват за удоволствие, самоуките художници подобно на децата възприемат светлината и сянката по свой начин, възприемат формите на обекта без да визират какви са размерите на предмета по височина и широчина и неговото на насяне на листа.

Ако човек се научи да наблюдава ъгъла на определен предмет като посока - ляво, дясно, по средата, на нивото на очите, това може да означава, че е имал търпението и насладата с готовност да се учи. Защо се задължава да визира - да определи какви са размерите на всеки обект и ако обектите са три ябълки, той трябва да определи по височина и по дължина размера на общия правоъгълник на трите ябълки. Другото, което се наблюдава е различното стъпване на ябълките върху равнината, следователно всяка една ябълка отделно си има свой правоъгълник или квадрат - а кой е малкият детайл? - дръжките на двете ябълки от ляво и по средата, ябълката вдясно е обърната с дръжката надолу.. 



снимка 1 ябълки
снимка 1. ябълките са върху масата и са отдалечени
една от друга по стъпването си. предната изглежда 
малко по-голяма заради перспективата.



снимка 2 ябълки
снимка 2. на втората снимка перспективата
е много по-добра и стъпването
на трите ябълки по
отдалеченост е много по-добро
от това на снимка 1.



От втората снимка се вижда че формата на трите ябълки образува трапец.

снимка 3.  общ правоъгълник за трите ябълки и форма на трапец
снимка 3.  общ правоъгълник за
трите ябълки и форма на трапец
заради тяхното стъпване на равнината,
т.е. масата, която играе ролята на равнина.




Ето малко видео помощ 


визиране с молив български


визиране с молив български


Композиция 1 български


Колонна сянка 















Коментари