Поставяне на реалистични цели в рисуването

Разбирането за рисуването като процес


Рисуването е емоция, която кара човек да желае да рисува. Когато липсва цел, но има силно желание, човек може да се обърка. Много често емоциите когато не са с определена цел, могат да объркат човека, който желае да се научи да рисува. Затова се налага човек да си зададе следните въпроси: 


Защо искам да рисувам? 

Какво ме привлече, за да започна да рисувам? 

Реални ли са моите цели в рисуването - защо е необходимо да се запозная с правилата за рисуване при условие, че аз имам талант за вътрешно усещане? 

Необходимо ли е да се налагам дисциплина по рисуване при наличието на талант? 


Брент Евистън и неговата теория за рисуването. 

Брент Евистън в своите видео уроци по рисуване казва следното: "Рисуването е умение, което може всеки да придобие с много упражнения". Той твърди че талантът по рисуване е мит, който трябва да се разбие на пух и прах. Но говори се, че по-голямата част от множеството мнозинството, че талантливите хора по рисуване се справят много по-добре от тези, които нямат талант. Явно талантливите хора рисуват с по-голямо удоволствие защото те го обичат. Защо казвам това? 

Моето разбиране за рисуването

Аз съдя това по самият себе си. На мен ми отне много време да се науча да рисувам и все още се уча. Учителката по рисуване споделя следното: "При тебе рисуването трябва да се обяснява постепенно заради факта че малко по-трудно възприемаш Как да нарисуваш даден предмет. Аз съм забелязала че когато го прочетеш това нещо по отношение на рисуването и го видиш как става тогава започваш сам да намериш къде е твоят проблем. Радвам се много, че ти намираш начин как да се справиш. При други хора възприятията са много по-добре развити и те възприемат нещата много по-бързо без да виждат много зор. При тях е силно развито чувството или усета за форма." Не казвам, че мен ме мързи да се упражнявам да рисувам. 

Как да си поставяме реалистични цели рисуването? Защо те са толкова важни?

Моите реалистични цели по рисуване са тези: 

  1. В Настоящият момент се уча как да визирам пропорциите на предметите. 
  2. Визирането вече не ме стряска, а не учи как правилно да наблюдавам пропорциите на самия предмет. 
  3. Визирането ми дава правото и способността правилно да виждам и изучавам формата на предмета. 
  4. Визирането не е никак страшно при условие, че някой учител по рисуване може добре да обясни на практика Какво означава визиране и защо е толкова важно в рисуването. 
  5. Не съм толкова голям застъпник на визирането, но стечение на времето започвам да разбирам, че то помага на съзнанието правилно да възприеме и възпроизвежда размерите на предмета. 
  6. Визирането помага да се рисуват предметите в малък мащаб - лист формат а4.
  7. Когато човек се научи да спазва основните правила по рисуване без да ги налага на другите, това означава, че той или тя са наистина свободни. Рисуването е абсолютно свобода и изразяване на чувствата на художника.

Ако човек няма никакъв талант по рисуване, той може да си зададе същите въпроси такива, каквито ги задава и талантливият човек по рисуване. Доказано е че хората с талант по рисуване по-лесно се справят с правилата по рисуване и техните възприятия се развиват много по-бързо. Хората без талант трябва много да се учат следователно те трябва да имат много по-голяма дисциплина и желание с готовност да се учат. Същото важи и за талантливите хора. Талантливите хора имат много богато въображение и те могат да се справят много по-бързо със задачите по рисуване и предполагам че на тях изобщо няма да им омръзне да изпълняват такива задачи. 

Реалистичните цели в рисуването могат да бъдат определени като рисуване на пейзажи в природата, селото и града. 

Другите реалистични цели в рисуването това са рисуването на портрети на хора и животни. 

При поставянето на реалистични цели в рисуването човек придобива ясна представа и получава ясна насока какво да рисува продължение на няколко години. Някои хора казват, че рисуването няма почивка. Рисуването за едни е предизвикателство някои хора се дразнят като рисуват, защото бързат и са нетърпеливи. Други хора се учат да рисуват забавляват се и никога не бързат, защото никой не ги гони. 

Защо сме раздразнителни докато си учим да рисуваме?

Аз съм от тези, които бързат, искат всичко да стане веднага и много бързо се дразня.  Повечето хора се дразнят защото бързат липсва им търпение. Към търпението мога да добавя другите съставки като постоянство, дисциплина и удоволствие от рисуването като работен процес или приятно занимание.

Страхуваме ли се да се провалим по време на рисуване? Сравняваме ли се с другите които са малко по-напред от нас в рисуването?

Спомням си предните две години, аз много се страхувах да не сбъркам докато рисувам. Много често не се упражнявах и си мислех, че като мини определено време всичко ще си дойде на мястото. Аз не изпитвах никакво удоволствие от това рисуване, бях много раздразнен. Миналата година като отидох на морето в Поморие аз си припомни Как да рисувам предметите за които бях учил от учителя по рисуване и книгите по рисуване.


Осъзнаване и правилна нагласа по отношение на рисуването като процес

С течение на времето започвам да разбирам и възприемам рисуването като забавна дейност. Когато излизам навън скицирам предмет или човек аз започвам да се забавлявам в мен възниква чувство на радост. Но преди две-три години в самото начало не беше така чувствата ми бяха съвсем отрицателни. 

Много е важно при познаването на реалистични цели в рисуването човек да изгради от самото начало правилна нагласа по отношение на рисуването.

Какво представлява правилната нагласа по отношение на рисуването? 

Правилната нагласа е следната: 

Човек да се учи първо да прави различни щрихи, да прави линии хоризонтални, вертикални и смесени с цялата ръка а не с китката или лакътя. Човек не може да движи цялата ръка. Но ако е с определено заболяване в ръцете той или тя трябва или е необходимо да приложат много повече търпение и старание в рисуването. 

Бързането не е полезно по време нарисуване, най-полезно е търпението и постоянството. 

Човек никога не трябва да бърза докато се учи да рисува. Много често начинаещия човек ще допуска грешки. Ако няма кой да му ги показва, много е трудно човек да намери учител по рисуване. Повечето учители по рисуване при подават в групи. А много е трудно човек да намери група където хората са съвсем начинаещи като него или нея в рисуването. 


Как да открия своите грешки от самото начало докато рисувам

Понякога ако човек знае как да рисува, той със своето чувство или усет може интуитивно да открива своите грешки или да ги покрива без да се забелязват и при рисуването на всякакви пейзажи - градски, морски, природни, селски мотиви. В последствие той или тя могат да намерят начин как да ги поправят без да се притесняват.

Специално за себе си, аз намерих едно много добро решение. Но нека да разкажа как започнах преди години да рисувам с една група. Тази група всички бяха напреднали. Знаеха как се държи молив, Как се измерват пропорциите на предметите. А аз бях доста много изостанал. Не знаех нито как се държи молив, нито как си измерват пропорциите на предметите. 

Как започнх да рисувам? Началото 

Ще се върна през месец юли 2010 година. Тогава реших да посетя един курс по рисуване към академия за музикално танцово изобразително изкуство Пловдив. Курса беше с трайност до колкото си спомням една-две седмици. Там се изучаваше рисуване и фотография. Нямах реалистични цели по отношение на рисуването и затова илюзиите ми "изиграха" много лоша шега. Аз тогава нямах никакво понятие какво е това да рисуваш. В мен имаше много емоции - както отрицателни, така и положителни. Аз дори не знаех защо отидох там. Нямах ясно изградена представа за рисуването като процес.

Преподавателят по рисуване забеляза, че аз съм изцяло начинаещ. След като той направи 30-40 минути на пауза. Специално той дойде при мен и ми обясни, че аз трябва да си намеря учител по индивидуални уроци по рисуване където ще мога в рамките на 1 2 3 години да се уча да рисувам спокойно и след това да ходя на групи по рисуване. 

Тогава нямах много парични средства за да си позволя да посещавам учител, който да ме научи индивидуално Как да рисувам. Следователно аз бях завладян от емоцията да се уча да рисувам и да уча графичен дизайн. 

Често съм слушал хора да казват, че графичният дизайн е тясно свързан с рисуването. Други са на мнение, че когато човек иска да учи графичен дизайн, не е задължително да рисува.

Началото реших да се занимавам с графичен дизайн, но не бях последователен. Не бях много дисциплинирам и нямах силното желание.

С годините разбирах, че графичният дизайн не е моето нещо, с което желая да се занимавам. В мен нямаше такова чувство за композиция, чувство за цвят и хармония. Имах усещането че в мен има много шаблони, които не са правилно изградени, а може да бъдат излишни.

Когато започнах да рисувам спокойно, разбрах че това е моето нещо, с което желая да се занимавам и развивам занапред.  Намерих си подходящ учител по рисуване, и започнах да разбирам нещата, които най-много ми липсват.

Връщане към основите по рисуване

Миналата година октомври 2024 с учителката се събрахме да рисуваме на открито. Тогава спокойно я питах как да измервам правилно предметите с пропорциите. Защо това визиране е толкова необходимо и толкова ли е страшно. В рамките не е един-два месеца тя ми обясняваше всичко и тогава седнахме да нарисуваме една чешма за този ден и на следващия ден нарисувахме кош. Следователно интересът ми се увеличи и аз започнах да прилагам нейният любим метод на име визиране. Тогава в къщи започнах да визирам предмети и установих, че то не е толкова страшно. 


Да поставяме само тези цели в рисуването, които можем да изпълним

Реалистичната цел в рисуването е тази, която е първа. Тази реалистична цел е как да измерваме предметите с помощта на молив по височина и широчина там това се нарича пропорции. 

Без тези правилни пропорции няма да можем да накараме нашата рисунка да бъде убедителна. Няма да можем да нанесем сенките, тъмните, средните и светлите части на предмета - по този начин ние няма да можем правилно да изградим обема на предмета. 

Обем това е един вид, чрез който предмета да се превърне от двуизмерен като фигура в триизмерен като геометрично тяло. 

За да се постигне този прекрасен обем имаме възможност да се научим Как да построяваме предметите в перспектива от една и две убежни точки. 

Убежна точка, това е точката, която помага линиите да се събират. 


Направих примерни скици, включително и една бърза скица на стаята в която живея.


Перспектива с една две и три убежни точки:







Ето още няколко пъти се упражнявам по перспектива:



Упражненията по перспектива са много приятни и занимателни. 

Аз ги правя във формата на бързо скица, за да не губя време. 


Сега ще повторя: 

Реалистичните цели в рисуването могат да бъдат следните. 

Изучаване на предметите от какви елементи се съставят. 

Рисуване в перспектива. 

Рисуване на предмети от живата природа. Този предмет, който човек наблюдава, се нарича рисуване от натура.

Наблюдаване посоката на светлината и посоката на сянката от предмета. 

Упражнения за щриховане. 

Следователно техниките на рисуването са част от реалистичните цели. 

И осъзнах много ясно че това са най-важните цели чрез, които човек може да постигне много неща в рисуването.

Реалистичните цели в рисуването мога да повторя, е човек да си постави цел и посока с какво иска да се занимава в рисуването. Дали ще рисува природни пейзажи, абстрактно или при увеличено изкуство така го наричат или портрети на хора и животни свързани с природата средата в селото или средата в града.


Не позволявайте на вашите емоции да определят дали може да рисувате или не.

Когато искаме да нарисуваме нещо и сме си го представили какво точно да бъде, и когато започваме да рисуваме картината, започваме да разбираме, че нещо се разминава с нашите представи. Да предположим, че искаме да нарисуваме лодка в морето. В началото си представяме Как изглежда лодката в морето но не знаем точно в действителност Какво е небето. Дали небето е Изгрев. При изгрева цветовете са по-леки и не са много наситени. Тези леки цветове създават усещане за лекота и радост и надежда че днешния ден ще мине някак по-спокойно.При залеза цветовете са по-ярки и по-тежки, те навяват усещането, че човек се е провалил и нищо не е могъл да свърши. 

И когато завършим картината, сякаш нещо не е наред и не според нашите представи. Тогава започваме да се дразним и да изпитваме не удовлетворение. Негативните емоции могат да ни подскажат, че не можем да рисуваме и сме готови да захвърлим платната, четките, боите, хартиите за упражнения и моливите. Това може да създаде съдбоносен избор че сме се отказали да рисуваме веднъж завинаги. Следователно ние сме си нанесли присъдата че от нас няма да стане добър рисувач.  Разочарованието и раздразнението може да вземе превес в самите нас и да не се занимаваме повече с рисуване.

Много често съм изпадал в такива състояния да се откажа да рисувам. 

Много често съм си казвал че от мен не става добър рисувач. 

Много често съм казвал, че рисуването не е моето нещо с което искам да се занимавам.

Моята молба е никога повече да не си позволявам да си казвам такива присъди. Те имат голямо въздействие върху човека, който реши да се откаже да рисува.

Как да намерим удоволствие в рисуването? Необходима ли е дисциплината по рисуване? 


Вчера с учителката по рисуване излязохме да скицираме движенията и позите на хората. Течение на времето за ползвам да разбирам, когато човек си учи да рисува може да изпита голямото удоволствие от това, и най-накрая човек сам да си наложи дисциплина, желание и готовност да се учи да рисува. Аз сам реши х да се науча да рисувам отново като си припомня основните правила по рисуване. Когато ми е тихо и спокойно тогава започвам да рисувам вкъщи. Когато съм навън мога спокойно да скицирам каквото виждам. За мен дисциплината може да дойде когато е предложение с удоволствие. Удоволствието по някакъв начин облекчава дисциплината като задължение човек да рисува. Удоволствието прави рисувателният процес много по-лек и по този начин времето минава много по-бързо. 

Отново ще се върна към картината със с лодката


Първо, ще си представя как искам да изглежда картината по време на Изгрев. Ще използвам леки цветове, които да навяват усещане за лекота и спокойствие. Също така, ние сами можем да направим нашия ден да мине по-спокойно. Второ, ще потърся в Интернет снимки на лодки в морето или в реката като вдъхновение за моята картина. При условие, че не знам как се рисуват лодки, ще намеря в интернет видео уроци как се рисуват. Ще се упражнявам докато възприема формата на лодката. След това на трето място сам ще се науча да възпроизвеждам лодката на моите мечти. Ще се постарая да раздробя лодката на елементи. Като определя какъв е основният елемент за рисуване на лодка. После ще изобразя самата лодка в перспектива една точка и перспектива с две точки. Също така ще нарисувам лодката в различни ъгли. 
Накрая ще си намеря снимки на изгреви които ми харесват. Ще намеря цветни моливи, чрез които ще създам неща ни е за мен Изгрев. Ще намеря подходящи видео уроци как правилно да смесвам цветовете като използвам цветните моливи. 
По същия начин намеря  различни снимки на залез. Аз мислех, че рисуването от снимки не е много полезно, но  се стих, че като добра идея могат да ми послужат.
Когато имаме правилно изградена представа за нашата картина с лодка в морето или с лодка в реката по време на зали си ги Изгрев нашата картина може да бъде добре изградена и правилно завършена едва тогава, когато сме наясно какво точно желаем да нарисуваме.
И най-накрая когато сме удовлетворени, тогава ще можем да сме истински щастливи от това, което сме нарисували. Но това не трябва да спира до тук! 


Коментари

Популярни публикации от този блог

ДА ВИЖДАМЕ ПРАВИЛНО ПРЕДИ ДА РИСУВАМЕ

Визиране - обяснение в любов към рисуването

Визирането - За или Против 3